12.04.2021 ve 13.04.2021 tarihlerinde Emel Ersoy rehberliğinde Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde 6.sınıf öğrencilerimizle ve Seçmeli Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde 7-A, 7-C ve 7-D sınıflarımızla yapay zeka modeli oluşturarak blok tabanlı programlama dilinde program yazdık.
Yapay Zeka için, bir problemi çözerken insan zekasını taklit eden bilgisayarlar veya makinelerdir diyebiliriz. Makine öğrenmesi yapay zeka alanının bir alt dalıdır. Bu alt dal, makinelerin belli bir bilgiyi öğrendikten sonra o bilgiyi kullanarak tahmin çıkarımları yapmasıyla ilgilenir. Sunulan serviste , farklı makine öğrenme sistemleri arasından, Computer Vision- bilgisayar görmesi uygulamasını seçtik. Yapay zekaya iki oyuncağı (ayıcık ve kedicik) tanıtmak için model oluşturduk. Bilgisayarı ya da makineyi oyuncakların yüzlerini tanıyacak şekilde değişik açılardan fotoğraflar çekerek eğittik. Modeli oluşturduktan sonra sunulan arabirim ile test ettik. Modelimiz yüzde oranına göre bilgi sunarak gösterdiğimiz nesnenin ayıcık mı ya da kedicik mi olduğuna karar verdi. Modelimizi değişik arabirimler arasından blok tabanlı programlama dili konumuza bağlı olarak MIT Scratch programlama dilinde programlamayı seçtik. Modelimizi uygulamaya aktardık. Ekrandaki kuklamızın, kamera donanımını kullanarak gösterdiğimiz nesneye göre ayıcık veya kedicik olduğunu karar verip, yazdığımız kodlarla "Merhaba kedicik" veya "Merhaba ayıcık" demesini sağladık.